HET MERK

BELGISCH EN AUTONOOM


Kinto is een Belgisch brillenmerk dat in 1978 werd gelanceerd door Celso Viejo, in zijn atelier in Brussel. Doorheen de jaren ontwikkelde het autonome merk zich verder en bleef het altijd trouw aan zijn oorspronkelijke visie: gemakkelijk draagbare ergonomische brillen creëren, met een bijzonder oog voor details.


Schéma de lunettes Kinto

KNOW-HOW

De eerste brillen werden allemaal ontworpen door Celso Viejo, maar het Kinto-project werd al snel versterkt met bekwame designers. Vandaag leiden we nog altijd zelf onze creatieve medewerkers op en werken we samen in een klein team zodat alle modellen trouw de identiteit van het merk weerspiegelen. Céline Onssels, Justin Veronesi en Pauline Capdo zijn de designers van de huidige modellen. Zij worden ondersteund door Johanna Viejo, die in 2011 haar vader opvolgde.

Van het manuele ontwerp tot de final touch: wij verzekeren zelf de 300 productiestappen en ontwikkelen onze brillen in onze eigen fabriek. Een autonomie die ervoor zorgt dat we sneller en spontaner kunnen reageren:


“Als we bijvoorbeeld een trendverandering gewaarworden op het vlak van kleuren, dan kan onze fabriek heel snel reageren.“ 
Johanna Viejo, directrice van de Kinto-collectie


Dankzij deze organisatie kunnen onze designers ook de tijd nemen om de modellen in samenwerking te ontwikkelen. Vormen, kleuren, materialen: alle beslissingen worden genomen in teamverband. Dit is het handelsmerk van Kinto: al het overtollige van de bril wegnemen om zich te concentreren op het detail dat het verschil maakt. 

Naast de diversiteit van hun vormen bieden onze modellen elk tot acht verschillende kleuren, zodat voor elk gezicht de perfecte Kinto-stijl verkrijgbaar is. 

Ook de ergonomie is een cruciaal aspect: de bril moet licht en gemakkelijk draagbaar zijn. In een sector die evolueert op het ritme van de technische innovaties, houden wij in ons achterhoofd dat elk detail belangrijk is. Al onze brillen bieden bijvoorbeeld een systeem van onderling verwisselbare flexibele scharnieren. Dankzij deze technologie kunnen de monturen onmiddellijk bij de opticien hersteld worden, zonder wachttijd. 

Bij Kinto streven we er constant naar te bewijzen dat de zelfstandigen hun plaats hebben op een dynamische markt die constant evolueert.

Plaques d'acétate de couleurs

KINTO EN DE OPTICIENS

Terwijl de fabrikanten geleidelijk aan de neiging hebben om geen tussenpersonen in te zetten met de bedoeling de rechtstreekse verkoop te bevorderen en de kosten te drukken, hebben wij ervoor geopteerd om zo dicht mogelijk bij de specialisten te staan.

Sinds onze oprichting hebben wij ons verder ontwikkeld samen met de opticiens. Zij vormen vandaag een uitgebreid netwerk van Kinto-verkopers in heel Europa.

“Wij hebben met de opticiens een relatie uitgebouwd die gebaseerd is op nabijheid en samenwerking. Zij zijn onze beste ambassadeurs, en wij vragen vaak hun advies, hun opmerkingen en hun suggesties omtrent nieuwe voorstellen…”
Johanna Viejo


Ook voor u zijn de opticiens onmisbare medewerkers: zij zijn de specialisten die u het beste kunnen adviseren. Uw montuur moet met zorg worden gekozen, en het advies van ervaren professionals zal kostbaar zijn voor een resultaat dat tegemoetkomt aan uw noden. Vertrouw bij de aankoop van uw bril op mensen met kennis van zaken!


Polissage des branches de lunettes

KINTO EN U

Het design van een bril is een continu experiment. Onze knowhow evolueert dankzij het contact met onze klanten, en door oog te hebben voor de trends. 

Dankzij onze samenwerking met de opticiens kunnen we optimaal inspelen op uw behoeften. En het feit dat we onze eigen designers en onze eigen fabriek hebben, biedt de vereiste omstandigheden om u optimaal tevreden te stellen.

In een context van consumptiemonopolie onderscheidt Kinto zich als het volgende alternatief: een autonome en grenzeloze creatievrijheid waardoor wij u optimaal tevreden kunnen stellen.